Berlingske Business

Medie: Spotify går på børsen i USA i starten af 2018

Spotify håber på sød musik: Lurer på børsnotering i USA
Spotify kan være tæt på en børsnotering i New York. Arkivfoto. Foto:

Musiktjenesten Spotify kan være tæt på en børsnotering i New York.

Ifølge Bloomberg News har selskabet i slutningen af december ansøgt det amerikanske børstilsyn, Securities Exchange Commission (SEC), om at blive noteret i første kvartal. Det siger en anonym kilde til nyhedsbureauet.

Det svenske selskab vil ifølge Bloomberg News ikke hente nye penge, som det ellers oftest ses i forbindelse med børsnoteringer - blandt andet fordi de nuværende ejere dermed ikke er begrænset af restriktioner på at sælge aktier efterfølgende.

Der er ikke nævnt nogen værdisætning for aktien, men tidligere er 16-20 mia. dollar blevet i flere medier.

Da Spotify for to år siden hentede omkring 500 mio. dollar i frisk kapital, blev selskabet værdisat til 8,5 mia. dollar.

US-STOCKS-MARKETS-CLOSE - 2018

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen