Berlingske Business

Mastercards overskud vokser mere end forventet

MASTERCARD-RESULTS/
Arkivfoto. Flere og flere svinger deres Mastercard, når de køber ind i butikker og på nettet, og samtidig bliver der brugt flere penge per handel. Foto:

Flere og flere svinger deres Mastercard, når de køber ind i butikker og på nettet, og samtidig bliver der brugt flere penge per handel

Den udvikling har givet fremgang til selskabet bag betalingskortet, da Mastercards overskud i de sidste tre måneder af 2016 steg til 933 mio. dollar fra 890 mio. dollar i samme periode året før.

Ser man på indtjeningen per aktie, lød plusset på 0,86 dollar, hvilket var en anelse højere end forventet, da aktieanalytikerne ifølge Bloomberg havde regnet med et overskud på 0,85 dollar.

Antallet af transaktioner steg med 17 pct. i fjerde kvartal til 15,2 mia., mens det beløb, der bliver omsat med kortene, er steget med 9 pct.

Mastercards omsætning voksede i fjerde kvartal til 2756 mio. dollar fra 2517 mio. dollar i samme periode året før, men det var en anelse skuffende for korpset af aktieanalytikere, der havde ventet et salg på 2,79 mia. dollar.

Mastercard-aktien falder med 1,8 pct. i formarkedet.

Mastercard

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen