Berlingske Business

Markedsføring af mobilt bredbånd skal kulegraves

Markedsføringen af hastighederne for mobilt bredbånd bliver nu sat under lup.

Forbrugerombudsmanden er ved at undersøge, om teleselskabet 3’s markedsføring af mobilt bredbånd er i strid med markedsføringsloven og/eller retningslinjerne for god markedsføringsskik.

Det skriver Nyhedsmagasinet Ingeniøren.

- Vi er opmærksomme på 3’s markedsføring på det her punkt. Jeg kan endnu ikke udtale mig om, hvorvidt, det er ulovligt eller ej, men det er en sag, vi har taget op, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.

Meldingen kommer, efter at en stikprøveundersøgelse i Nyhedsmagasinet Ingeniøren i sidste uge viste en gennemsnitlig downloadhastighed i København på omkring 2,2 Mbit/s over 3’s net. På 3’s hjemmeside skiltes med downloadhastigheder på op til 7,2 Mbit/s.

Men når der står 7,2 Mbit/s på hjemmesiden, er der ifølge 3’s kommunikationschef Stine Green Paulsen tale om en teoretisk hastighed.

De 7,2 Mbit/s er nemlig betegnelsen for en standard og ikke en realistisk opnåelig hastighed, lyder det fra 3.

Forbrugerombudsmandens undersøgelse koncentrerer sig netop om, hvorvidt det er lovligt at skrive f.eks. ‘op til 7,2 Mbit/s’ i markedsføringsøjemed, når der menes en standard og ikke en reel hastighed.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen