Berlingske Business

Mark Zuckerberg skal vidne i Kongressen

Zuckerberg1 US-MARK-ZUCKERBERG-DELIVERS-KEYNOTE-ADDRESS-AT-FACEB
ARKIVFOTO Foto:

Den amerikanske kongres har indkaldt Facebooks administrerende direktør, Mark Zuckerberg, til at vidne foran en komité om Facebooks læk af flere millioner brugeres private informationer.

Det skriver Financial Times.

Komitéen for energi og handel i Repræsentanternes Hus sagde torsdag, at en orientering fra Facebook havde ladet mange spørgsmål stå ubesvaret hen og indkalder derfor Mark Zuckerberg officielt til at besvare spørgsmål vedrørende sagen.

»Selskabet har været for fokuseret på de positive aspekter og ikke nært så årvågne over for de negative, siger Campell Brown, der er chef for Facebooks afdeling for nye partnerskaber, til komitéen.« Det skriver Financial Times.

Hun siger yderligere, at det måske ikke var Facebooks klogeste træk at true med at sagsøge den britiske avis The Guardian, for at afsløre at Cambridge Analytica havde fået personlige data om 50 mio. brugere uden deres tilladelse.

Campell Browns indrømmelse kommer, kun en dag efter at Mark Zuckerberg kom med sine første offentlige kommentarer på skandalen, der har sendt selskabets aktiekurs ned.

pix-Zuckerberg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen