Berlingske Business

Ladbrokes tæt på stor britisk bettingfusion

Ladbrokes
Ladbrokes, spillebutik. Foto:

Ladbrokes har fredag formiddag indgået en aftale med bettingkonkurrenten Gala Coral.

Selskabet vil efter fusionen komme til at hedde Ladbrokes Coral og vil dermed være Storbritanniens største bettingfirma målt på butikker.

Det skriver Bloomberg News.

Den årlige omsætning i selskabet vurderes at blive 2,1 mia. pund, meddelte Ladbrokes i en meddelelse fredag i forbindelse med fusionen.

Ladbrokes vil udstede nye aktier til de private aktionærer i Gala Coral Group, som vil repræsentere 48,25 pct. i det nye selskab. Herefter vil Ladbrokes' investorer eje de tilbageværende 51,75 pct. af det nye selskab.

GERMANY BRITAIN ROYALTY

Ladbrokes udsteder desuden 93 mio. nye aktier, hvilket svarer til 10 pct. af selskabets samlede aktiekapital, for at finansiere opkøbet.

Ladbrokes og Gala Coral er henholdsvis nummer to og tre på listen over de største bettingfirmaer med fysiske butikker i England. Det er et marked, som oplever meget hård konkurrence fra internettet. Efter fusionen vil Ladbrokes Coral sidde på omkring 45 pct. af det 3,1 mia. pund store fysiske spillemarked i Storbritannien, og dermed vil det nye selskab overgå William Hills markedsandel på 26 pct.

Ladbrokes nuværende administrerende direktør Jim Mullen vil blive topchef i det nye selskab.

Efter nyheden falder Ladbrokes 2,2 pct. til 125,50 pence på børsen i London.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen