Berlingske Business

Kunder vil fortsat strømme til Telenor i 2015

Telenor præsenterer tredje bølge af sit omstillingsprogram, de
Overskrift
Telenor præsenterer tredje bølge af sit omstillingsprogram, der skal sikre, at Telenor har en fremtid i Danmark. Topchef Marek Slacik orienterer. (Foto: Keld Navntoft/Scanpix 2014) Foto:
MYANMAR-Telenor
Overskrift
Telenor opererer på mange markeder i verden. Her et billede fra et af det norske firmas butikker i Myanmar. AFP Photo / YE AUNG THU/Scanpix Foto:

Analytiker spår, at Telenor vil fortsætte kundefangst i 2015 med 20-25.000 nye kunder hvert kvartal.

Telenor vil fortsætte med at være aggressive i deres forsøg på at kapre kunder fra andre telefirmaer, og senioranalytiker i Sydbank, Morten Imsgard, skyder på, at den strategi vil give telegiganten 20-25.000 nye kunder hvert kvartal i 2015.

Telenor

»Pilen peger opad for deres kundebase. Jeg forventer ikke, at Telenor bliver mindre aggressive, før fusionen med Teliasonera er afklaret, og det vil betyde flere mobilkunder i 2015,« siger Morten Imsgard.

pix-Telia-butik

Det er især TDC, der har mistet kunder i 2015, og mens TDC mistede 21.000 mobilkunder i sidste kvartal, har Telenor altså fået 24.000 nye i samme periode. Men strategien har ifølge Morten Imsgard en udløbsdato.

»TDC har lidt mere langsigtede briller på, og det vil gøre ondt på dem i et stykke tid. Men de er nødt til at vise sig som den fornuftige, stabile spiller på det danske marked. Der er intet, der tyder på, at nogen firmaer vil skifte strategi, før fusionen mellem Teliasonera og Telenor er afklaret,« siger Morten Imsgard.

pix-TDC-grønt


Telenor har på trods af øgede tal for mobilkunder haft en lavere indtjening, end analytikere havde forventet. Telegiganten udsender dog ingen resultater for det danske marked, så det er i realiteten umuligt at se, hvordan det er gået med Telenors indtjening i Danmark.

Senioranalytiker Morten Imsgard påpeger, at det kan være en bekvem måde at håndtere en situation på det danske marked, hvor Telenor har oplevet en faldende indtjening. Telenor opgiver ikke danske tal, da man på grund af den kommende fusion håndterer Danmark som et ikke fortsættende marked.

pix-Tele2

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen