Berlingske Business

Kreditkortselskaber slår tilbage mod Netflix

US-MEDIA-TELEVISION-IT-INTERNET-NETFLIX-FILES
I en opsigtsvækkende melding gav Netflix tidligere på ugen blandt andet kreditkortindustrien skylden for, at selskabet ved regnskabet for tredje kvartal ramte 270.000 lavere end forventet med antallet af nye brugere. Foto:

Den amerikanske streaming-tjeneste Netflix møder nu skepsis fra kreditkortindustrien, efter at selskabet gav industrien skylden for et skuffende antal nye brugere på tjenesten.

"Vi har ikke hørt andre virksomheder klage", lyder det fra blandt andet en direktør i et kreditkortselskab.

Det skriver the Wall Street Journal.

I en opsigtsvækkende melding gav Netflix tidligere på ugen blandt andet kreditkortindustrien skylden for, at selskabet ved regnskabet for tredje kvartal ramte 270.000 lavere end forventet med antallet af nye brugere. Således har indførelsen af nye kreditkort med indbygget chip, hvor hundrede af millioner kreditkort er blevet udskiftet, ifølge Netflix, gjort, at op imod halvdelen af tjenestens brugere har måtte opdatere deres betalingsinformationer. Af den grund skulle der være tabt et større antal kunder.

US-NETFLIX-REPORTS-QUARTERLY-EARNINGS

Forklaringen fra Netflix vækker dog undren i den finansielle verden.

- Hvis dette var et problem, ville det påvirke ethvert abonnementsbaseret selskab, hvilket det ikke har gjort, udtaler en anonym kilde fra en stor finansiel institution til Wall Street Journal.

Analytiker fra Morgen Stanley Ben Swinburne udtaler til Wall Street Journal, at investorer i Netflix generelt er skeptiske over for selskabets forklaring og spekulerer i, at de skuffende tal i højere grad kan skyldes end hurtigere modning end forventet hos streamingstjenesten.

Netflix ramt af problemer i USA:

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen