Berlingske Business

Koda vil til bunds i sag om mulig snyd hos streamingtjeneste

TOPSHOT-US-entertainment-music-COACHELLA
Koda, der varetager musikskaberes rettigheder, ser med stor alvor på oplysninger om mulig fusk hos Tidal. Foto:

Koda, der varetager musikskaberes rettigheder, ser med stor alvor på oplysninger om mulig fusk hos Tidal.

Danske Koda, der arbejder for at sikre musikskaberes rettigheder, vil se nærmere på sagen om mulig snyd hos musiktjenesten Tidal.

Det skriver den norske avis Dagens Næringsliv.

Avisen skrev tidligere på ugen, at den norskudviklede musiktjeneste angiveligt har fusket med antallet af afspilninger af numre fra Beyoncé og Kanye West.

Ifølge den norske avis har der været mere end 320 millioner falske afspilninger af sange fra Kanye West-albummet »The Life of Pablo« og Beyonce-albummet »Lemonade«.

Det har angiveligt medført, at de to kunstneres pladeselskaber har modtaget flere penge fra tjenesten, end de var berettiget til.

Det skal ifølge avisens oplysninger være sket på bekostning af andre kunstnere.

Både den danske og svenske rettighedsorganisation vil nu have sagen nærmere belyst, skriver Dagens Næringsliv.

»Der er ingen tvivl om, at det er en sag, vi ser på med stor alvor. «

»Er der foregået noget, som ikke er, som det skal være, og som har medført tab for vores medlemmer, vil vi gøre alt, hvad vi kan for at sikre, at vores medlemmer får, hvad de har krav på,« skriver kommunikationschef Eva Hein fra Koda i en email til Dagens Næringsliv.

Hun tilføjer, at Koda nu vil sætte sig nærmere ind i anklagen mod Tidal og herefter tage stilling til, hvad der skal ske.

Tidal afviser ifølge avisen, at tjenesten skal have manipuleret med tallene eller have fusket med betalingen til rettighedshaverne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen