Berlingske Business

KMD køber Medialogic

pix-KMD
KMD køber Nyborg-virksomheden Medialogic for et ikke-offentliggjort beløb. Foto: KMD

KMD vil kunne mere på beskæftigelsesområdet, som står over for store omlægninger, som der skal ny software til.

KMD - det tidligere Kommunedata - har købt IT-virksomheden Medialogic, som nu lægges ind som datterselskab for at give KMD større kræfter på arbejdsmarkedsområdet.

Salgsprisen er ikke oplyst.

Medialogic i Nyborg har siden 1999 udviklet IT-systemer til beskæftigelsesindsatsen for jobcentre og andre aktører og har Kate Turch som administrerende direktør.

KMD er den største, private IT-virksomhed i Danmark. KMD, som har hovedsæde i Ballerup vest for København, var indtil oktober ejet af kapitalfonden EQT og pensionskassen ATP, som solgte selskabet til den amerikanske kapitalfond Advent for et ukendt beløb. Kapitalfonden EQT og pensionskassen ATP købte i 2009 KMD af Kommunernes Landsforening for to milliarder kroner, og pensionsselskabet Sampension investerede i december 2012 »et trecifret millionbeløb« og ejer nu omkring 10 procent af KMD, der har sin største indtægt fra de danske kommuner.

Opkøbet skal ifølge KMD-direktør Ole Jensen ses som en styrkelse af KMD på arbejdsmarkedsområdet. Her har regeringen vedtaget en række reformer med lov- og regelændringer for blandt andre kobcentrene, og snart kommer et udspil til dagpengereform.

»Der er lagt op til betydelige forandringer med beskæftigelsesindsatsen i Danmark i de kommende år. At få Medialogic ind i KMD-forretningen ser vi som et godt løft af vores kompetencer,« konstaterer Ole Jensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen