Berlingske Business

Kloge elpærer rykker udenfor - og danser til musikken

pix-Philips Hue
Philips' lyssystem, Hue, kan snart også bruges udendørs, hvor man tilsvarende kan stille på pærernes farvetoner og bruge faste forindstillinger til bestemte stemninger. Foto: Philips

Philips udvider sit system af intelligente elpærer, Hue, med nye funktioner.

LAS VEGAS, USA: Noget så tilsyneladende kedeligt som elektrisk lys er på rekordtid blevet en del af det nye, smarte hjem, og til sommer vil også belysningen i haven kunne justeres i en farverigdom - eller lege lysshow, når der afspilles musik eller film.

Det er den hollandske elektronikgigant Philips, som udvider sin stadig mere populære Hue-serie af såkaldt intelligente elpærer, der med en mobilapp kan stilles til andre farvetoner og -nuancer eller programmeres til at tænde og slukke på bestemte tidspunkter, eller når man tager af sted eller kommer hjem. Her er det mobiltelefonens GPS, der sørger for at sende besked videre til lyssystemet, som er koblet på det trådløse net i hjemmet.

pix-Byton

Til sommer kommer Hue Outdoor-lamper, så også haven, indkørslen og terrassen kan ses i nyt og personligt lys. Allerede til foråret opdateres Hue-appen til både Android- og iOS-telefoner, så den bliver lettere at finde rundt i og får flere muligheder for at opsætte og integrere elpærerne i hjemmet, samtidig med at den får selskab af Hue Sync - en ny app til computere med Microsofts Windows 10 eller Apples MacOS High Sierra, som gør det muligt at få pærerne til at reagere og lyse i takt til spil, film og musik, der afspilles på computeren.

Berlingske dækker Consumer Electronics Show (CES). Berlingske er inviteret af Branchen Forbrugerelektronik (BFE).

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen