Berlingske Business

Kineske forbrugere foretrækker Huawei over Apple

HUAWEI TECH-SMARTPHONE/HONOR
Foto:

Til trods for de kinesiske forbrugeres præference for globale virksomheder mener størstedelen, at Huawei skiller sig ud fra mængden og er mere original end Apple, viser ny rangliste.

Det skriver South China Morning Post.

Intel og Huawei har henholdsvis det bedste og næstbedste ry blandt forbrugerne i Kina og ligger dermed i toppen blandt 155 kinesiske og multinationale virksomheder. Det viser en ny rangliste udarbejdet af researchvirksomheden Reputation Institute.

Ifølge undersøgelsen mener de kinesiske forbrugere, at Huawei er mere original end Apple, der ligger på en 12. plads, efter at virksomhedens ry blev ramt af Foxconn-arbejdsskandalen i 2011.

Omvendt vurderer kineserne den amerikanske søgemaskine Google højere end den kinesiske rival Baidu. Mens Google ligger på en fjerdeplads, er Baidu, der står for 82 pct. af landet onlinesøgninger og desuden lever op til den kinesiske stats regler om censur, helt nede på en 125. plads.

Undersøgelsen er baseret på 30.000 kinesiske forbrugeres holdninger til 280 nationale og internationale virksomheder med den største omsætning i første kvartal af 2018. I den endelige rapport blev 155 virksomheder taget med.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen