Berlingske Business

Kinesiske smartphones tager kampen op med Apple

SPAIN-TELECOM-MOBILE-WORLD-CONGRESS
Oppo, den største smartphoneproducent i Kina sidste år, laver store kundeundersøgelser, for at finde ud af hvad forbrugerne vil have. Foto:

Kinesiske smartphoneproducenter har spist sig ind på 40 pct. af det globale marked i første kvartal af 2017, hvilket er dobbelt så meget som for fem år siden. Det skriver Wall Street Journal.

Mens kinesiske smartphones stormer frem, er både Apples og Samsungs andel faldet 3,5 pct. sidste år.


Mere end 20 kinesiske smartphoneproducenter er baseret i det højteknologiske område Pearl River Delta, som har udviklet sig til Kinas svar på Silicon Valley.

»Indtrykket af, at kinesiske selskaber ikke er dygtige til innovation var korrekt for tre år siden, men ikke længere,« siger Li Dongsheng, bestyrelsesformand i smartphoneproducenten TCL, til Wall Street Journal.

Techbosser

Kinesiske smartphoneproducenter skiller sig ud med nye funktioner, som skræddersys til forbrugernes behov. Selskabet Transsion er eksempelvis blevet den førende udbyder i Afrika, da de introducerede en ekstra plads til simkort, da de opdagede, at folk ofte havde mere end et.

Oppo, den største smartphoneproducent i Kina sidste år, laver store kundeundersøgelser, for at finde ud af hvad forbrugerne vil have.

De har blandt andet innoveret vidvinkellinser, som forbedrer gruppeselfies. I 2016 solgte Oppo tre telefoner i Kina, for hver gang Apple solgte to.

Kina har opnået en markedsandel på 19 pct. i USA, men næste udfordring for de enkelte selskaber bliver at differentiere sig fra andre kinesiske udbydere.

Birger Christensens nye direktør Denise Christensen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen