Berlingske Business

Kinesere kan få fingrene i den første nye Nokia-mobil

NOKIA-SMARTPHONE/
Den nye Nokia 6 smartphone Foto:

Nokia 6 er den første telefon, som finske HMD Global sender på markedet - i første omgang kun i Kina.

Nokia var engang kongerne af mobiltelefonbranchen, men blandt andet Apples smartphones tog næsten livet af det finske varemærke.

Nu gør selskabet HMD Global et nyt forsøg på at erobre markedsandele med en ny telefon, der kommer til at hedde Nokia 6.

Der er tale om en Android-smartphone med en 5,5 tommer-skærm, et 16 megapixel-kamera og 64 gigabyte lagerplads.

Telefonen bliver i første omgang kun tilgængelig på det kinesiske marked, og prisen er sat til 1699 yen, svarende til godt 1730 kroner.

Og Nokia 6 er kun en forsmag på, hvad der venter. Det siger Arto Nummela, der er administrerende direktør for HMD Global.

- Vores ambition er at levere et førsteklasses produkt, som lever op til forbrugernes behov i hver prisklasse og på hvert eneste marked.

- Vi ser frem til at præsentere andre produkter i første halvdel af dette år, siger han i en pressemeddelelse.

HMD Global har købt rettighederne til Nokia-navnet mod at betale en del af indtægterne fra salget til Nokia.

Microsoft indgik samarbejde med den skrantende finske virksomhed tilbage i 2011 og sendte en række Windows-baserede smartphones på markedet under Nokia-navnet.

De blev dog aldrig nogen succes, og så sent som i december har softwaregiganten helt droppet at producere flere mobiltelefoner.

I stedet har en gruppe af tidligere Nokia-ansatte, herunder Arto Nummela, stiftet HMD Global og satser nu i stedet på Android-baserede telefoner og tablets.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen