Berlingske Business

Jay-Z skifter topchef i kriseramt selskab - igen

Entertainer Jay-Z performs on stage at the newly built Barclays
Jay-Z på scenen i Barclays Center i barndomsområdet Brooklyn i New York Foto:

Den tidligere SoundCloud-chef Jeff Toig bliver Tidals tredje adm. direktør på kun otte måneder

Der er gang i svingdøren hos Tidal. Meget er sket siden hiphop-mogulen Jay-Z overtog musiktjenesten tidligere i år, og nu står selskabet overfor endnu en forandring.

Jeff Toig, som tidligere har været en del af toppen hos musikdelingstjenesten SoundCloud, skal overtage posten som adm. direktør i Tidal ifølge The Wall Street Journal.

22BUSLinkfire--ny.jpg

Jay-Z købte selskabet bag Wimp og Tidal i marts i år for 56 mio. dollar. Kort tid efter blev de to musiktjenester samlet under et navn ved Tidals storslåede, stjernespækkede lancering.

Udover at fusionere tjenesterne blev den daværende adm. direktør, Andy Chen, skiftet ud med nordmanden Peter Tonstad i april. Nu giver Tonstad stafetten videre til musikveteranen Jeff Toig, som bliver den tredje adm. direktør siden Jay-Z's overtag.

Jay-Z har tidligere fortalt, at Tidal har omkring en mio. brugere.

14BUSheadset.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen