Berlingske Business

Java-opdatering gav bøvl med Skats told-system i tre uger

skat
Foto:

Den Java opdatering, der førte til en masse NemID-ballade, fungerede heller ikke med Skats it-systemer til toldbehandling. I tre uger måtte brugerne derfor køre med en tidligere Java-version.

Sjældent er en Java-opdatering blevet så berømt i Danmark, som da Java 7 update 45 landede tirsdag den 15. oktober - og alle, der opdaterede, ikke længere kunne bruge NemID. Tre døgn senere havde Nets en løsning klar skriver Version2.dk

Men hos Skat tog det tre uger at få et Java-baseret system til angivelse af told for import og eksport til at virke sammen med den nye Java-opdatering. Det fremgår af en meddelelse fra Skat.

Nem-id digital post

Tirsdag den 5. november var en ny udgave af Toldsystemet klar, så brugerne igen kunne få lov at bruge den nyeste version af Java. Alle, der loggede på Toldsystemet tirsdag middag og frem, fik automatisk den nye version af Skats it-system, mens den nye Java-opdatering skal hentes manuelt, hvis man først har været nødt til at skifte tilbage til en ældre version og afinstallere den nye.

NemID_Pix

Den manglende mulighed for at opdatere Java mødte meget kritik, da det var alle NemID-brugerne, det drejede sig om, i de tre dage i oktober. Opdatering 45 lappede nemlig hele 51 sikkerhedshuller, hvoraf flere var alvorlige.

Disse sikkerhedshuller har danske firmaer, som importerer eller eksporterer varer til lande uden for EU, altså været nødt til at leve med i tre uger.

Deltag i debatten på Version2.dk.

Eksperter advarer om it-trussel mod NemID

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen