Berlingske Business

IT-løft i danske virksomheder

Krav fra skattemyndighederne om indberetning fra virksomheder har på kort tid ført til, at digitale løsninger er blevet meget udbredt blandt virksomhederne.

Det fremgår af en meddelelse fra Skat.

Virksomhederne har siden januar 2008 skullet aflevere lønoplysninger til Skat hver måned, og i den forbindelse har Skat arbejdet på at få virksomhederne til at indberette via computer.

- Vi har vejledt meget bredt og hjulpet alle fra store virksomheder til den lokale grønthandler. Resultatet er, at over 99 procent af virksomhederne går til tasterne, når de skal indberette løn. Det er fantastisk flot, siger vicedirektør i Skat, Richard Hanlov.

Resultatet smitter af på andre områder. I forhold til momsindberetning er andelen af digitale brugere steget fra 78 procent til 94 procent på et år.

- Vi kan se, at også de virksomheder, der før var it-skeptiske, nu bruger vores digitale løsninger, siger Richard Hanlov.

Han forventer, at indsatsen vil få en afsmittende virkning på den øvrige offentlige sektor, som virksomhederne kommunikerer med.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen