Berlingske Business

IT-familie kan spinde guld på muligt salg

Niels Zibrandtsen i midten. Global Connect.
Niels Zibrandtsen (i midten) og hans virksomhed Global Connect har vundet Entrepreneur of the Year på sjælland. Virksomheder leverer fibernet og telekommunikation. Foto:

I 1998 stiftede Niels Zibrandtsen Global Connect, der var med til at bryde monopolet på telekommunikation i Danmark. Nu kan IT-frontløberne være på vej mod et salg.

18 år efter Niels Zibrandtsen grundlagde Global Connect, kan IT-firmaet være på vej mod nye ejere – og Zibrandtsen-familie står til at tjene styrtende med penge på det. Det skriver Børsen.

Ifølge en pressemeddelelse fra Global Connect, har de modtaget en række uopfordrede interesseindikatorer fra potentielle investorer, hvorfor Zibra A/S har taget kontakt til revisor- og rådgivningsfirmaet Deloittes Corporate Finance-afdeling.

26BUSPix-Christian-Holm-bre.jpg

Zibra A/S er et holding selskab, der har den største aktieandel i Global Connect. Niels Zibrandtsen er direktør, mens hans kone, Lisbeth Neel Zibrandtsen, deres datter Anna samt sønnerne Claus og Peter Zibrandtsen står opgivet som ejere i statens CVR-register.

Tilbage i 1998 var Global Connect med Niels Zibrandtsen blandt de første til at gøre op med Tele Danmarks (i dag kendt som TDC) monopol på telekommunikation. Over de næste år kom Global Connect også ind på markedet i Tyskland og Sverige, inden Niels Zibrandtsen i 2014 stoppede som direktør i firmaet, han selv havde stiftet. Han er dog forsat som bestyrelsesformand.

pix-Global Connect

Ifølge Børsen menes Global Connect at kunne værdisættes til op mod to milliarder kroner. Et ganske anseligt beløb selv for Zibrandtsen-familien, der ifølge CVR-registeret ejer mellem 67 og 90 % af Global Connect.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen