Berlingske Business

Iphone-salget kom skuffende fra start i år for Apple

FILES-US-IT-LIFESTYLE-EARNINGS-APPLE
Foto:

Apple solgte færre telefoner i årets første tre måneder, end man gjorde sidste år og analytikerne forventede.

New York. Det går fortsat godt for verdens største selskab på markedsværdi, nemlig Apple.

Selskabet omsatte i andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17 således for næsten 53 milliarder dollar, svarende til en årlig vækst på 4,6 procent.

Men it-virksomheden har tilsyneladende svært ved at hæve efterspørgslen på den absolutte topsællert, Iphone.

Regnskabet melder således om 50,8 millioner solgte smartphones i årets tre første måneder.

Det er 400.000 færre, end man solgte i samme periode året forinden og endnu færre, end analytikerne havde ventet på forhånd.

En af årsagerne kan være, at Iphone til efteråret fylder 10 år.

I den forbindelse lanceres en særlig jubilæumsudgave, og måske venter nogle af kunderne lige tiden an for at se, hvad den byder på.

Til trods for det faldende Iphone-salg, så vælter det altså fortsat ind med penge i kassen.

Det kommer aktionærerne til gode i form af aktietilbagekøb for 35 milliarder dollar og højere udbytte.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen