Berlingske Business

Investeringsbank: Nintendo-profit på Pokémon uklar

cc
Man skal i disse dage tage sig i agt for Pokémon-jægere, der går rundt i gaderne med blikket stift rettet på mobilskærmen i jagten efter Pikachu og de andre fantasifulde væsener. Foto:

En sand pokémon-bølge har ramt verden, men pas på med at kaste penge efter skaberen Nintendos aktie, da indtjeningspotentialet er uklart, advarer en investeringsrådgiver.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Man skal i disse dage tage sig i agt for Pokémon-jægere, der går rundt i gaderne med blikket stift rettet på mobilskærmen i jagten efter Pikachu og de andre fantasifulde væsener. Bag den hurtige succes står japanske Nintendo, hvis aktiekurs har oplevet en eksplosionsagtig vækst siden spillet blev udgivet.

Pokemon NINTENDO-POKEMON/

På trods af den store succes bør man dog nu tænke på at sælge sine aktier i selskabet, mener investeringsanalytiker i investeringsbanken CLSA Jay Defibaugh, der peger på, at det ikke er Nintendo, som høster milliardfortjeneste for spillet. Således er det særligt selskabet Niantec i samarbejde med Pokémon Company, der har udviklet Pokémon Go og dermed vil stå til at få den største gevinst..

DOUNIAMAG-FILES-JAPAN-US-IT-NINTENDO-POKEMON-LIFESTYLE

- Nintendos Pokémon Go-app røg hurtigt efter udgivelsen ind som nummer et, når det kommer til antal downloads og omsætning. Selvom den grundlæggende gameplay-mekanisme er som skræddersyet til mobil indtjening, mener vi, at den økonomiske gevinst for Nintendo for spillet er noget uklart, siger Jay Defibaugh ifølge Jyllands-Posten Erhverv til Business Insider.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen