Berlingske Business
16:08Orphazyme starter studie med middel mod sjælden muskelsvindsygdom

Investeringsbank: Nintendo-profit på Pokémon uklar

cc
Man skal i disse dage tage sig i agt for Pokémon-jægere, der går rundt i gaderne med blikket stift rettet på mobilskærmen i jagten efter Pikachu og de andre fantasifulde væsener. Foto:

En sand pokémon-bølge har ramt verden, men pas på med at kaste penge efter skaberen Nintendos aktie, da indtjeningspotentialet er uklart, advarer en investeringsrådgiver.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Man skal i disse dage tage sig i agt for Pokémon-jægere, der går rundt i gaderne med blikket stift rettet på mobilskærmen i jagten efter Pikachu og de andre fantasifulde væsener. Bag den hurtige succes står japanske Nintendo, hvis aktiekurs har oplevet en eksplosionsagtig vækst siden spillet blev udgivet.

Pokemon NINTENDO-POKEMON/

På trods af den store succes bør man dog nu tænke på at sælge sine aktier i selskabet, mener investeringsanalytiker i investeringsbanken CLSA Jay Defibaugh, der peger på, at det ikke er Nintendo, som høster milliardfortjeneste for spillet. Således er det særligt selskabet Niantec i samarbejde med Pokémon Company, der har udviklet Pokémon Go og dermed vil stå til at få den største gevinst..

DOUNIAMAG-FILES-JAPAN-US-IT-NINTENDO-POKEMON-LIFESTYLE

- Nintendos Pokémon Go-app røg hurtigt efter udgivelsen ind som nummer et, når det kommer til antal downloads og omsætning. Selvom den grundlæggende gameplay-mekanisme er som skræddersyet til mobil indtjening, mener vi, at den økonomiske gevinst for Nintendo for spillet er noget uklart, siger Jay Defibaugh ifølge Jyllands-Posten Erhverv til Business Insider.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen