Berlingske Business

Interessen for Pokémon Go er på vej nedad

Young people play Pokemon Go d
Pokémon Go spilles over det meste af verden. Her er det unge i Mexico, der forsøger at fange pokémoner. Reuters/Carlos Jasso

Data viser, at Pokémon Go-appen tilsyneladende har toppet efter en massiv interesse, da den blev udgivet.

Sommerferiens største dille ser ud til at have toppet. Interessen for Pokémon Go-mobilspillet, der fik millioner verden over til at jagte virtuelle dyr på gader og stræder, er tilsyneladende nedadgående.

Victor Anthony, der er aktieanalytiker hos kapitalforvaltningsselskabet Axiom, har ifølge Bloomberg kigget nærmere på de tilgængelig data for Pokémon Go-appen.

De viser, at antallet af amerikanske brugere er faldet med 20 procent, at antallet af daglige brugere verden over er faldet med 35 procent, og at antallet af daglige downloads er faldet med 70 procent.

pix-Pokémon Go

Da Pokémon Go-feberen var på sit højeste i slutningen af juli, spillede 45 millioner mennesker verden over spillet på daglig basis, men nu er antallet nede på 30 millioner.

De nye tal er ifølge Victor Anthony godt nyt for investorer i Facebook, som måtte se sig overgået af Pokémon Go målt i antal minutter, som brugerne benyttede appen.

Pokémon Go er dog fortsat den app, der tjener flest penge på salg af virtuelle ydelser. Det gælder både for udgaven til Android- og til Apple-telefoner.

pix-Uchimura

Pokémon Go blev udgivet 6. juli i Australien, New Zealand og USA. En uge efter fik en række europæiske lande også lov at være med, og 16. juli kunne danskerne hente spillet på deres mobiltelefon.

Siden er de fleste asiatiske og sydamerikanske lande også kommet med på vognen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen