Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Interessen for Pokémon Go er på vej nedad

Young people play Pokemon Go d
Pokémon Go spilles over det meste af verden. Her er det unge i Mexico, der forsøger at fange pokémoner. Reuters/Carlos Jasso

Data viser, at Pokémon Go-appen tilsyneladende har toppet efter en massiv interesse, da den blev udgivet.

Sommerferiens største dille ser ud til at have toppet. Interessen for Pokémon Go-mobilspillet, der fik millioner verden over til at jagte virtuelle dyr på gader og stræder, er tilsyneladende nedadgående.

Victor Anthony, der er aktieanalytiker hos kapitalforvaltningsselskabet Axiom, har ifølge Bloomberg kigget nærmere på de tilgængelig data for Pokémon Go-appen.

De viser, at antallet af amerikanske brugere er faldet med 20 procent, at antallet af daglige brugere verden over er faldet med 35 procent, og at antallet af daglige downloads er faldet med 70 procent.

pix-Pokémon Go

Da Pokémon Go-feberen var på sit højeste i slutningen af juli, spillede 45 millioner mennesker verden over spillet på daglig basis, men nu er antallet nede på 30 millioner.

De nye tal er ifølge Victor Anthony godt nyt for investorer i Facebook, som måtte se sig overgået af Pokémon Go målt i antal minutter, som brugerne benyttede appen.

Pokémon Go er dog fortsat den app, der tjener flest penge på salg af virtuelle ydelser. Det gælder både for udgaven til Android- og til Apple-telefoner.

pix-Uchimura

Pokémon Go blev udgivet 6. juli i Australien, New Zealand og USA. En uge efter fik en række europæiske lande også lov at være med, og 16. juli kunne danskerne hente spillet på deres mobiltelefon.

Siden er de fleste asiatiske og sydamerikanske lande også kommet med på vognen.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen