Berlingske Business

Instagram åbner for danske annoncører og 30-sekunders reklamer

insta
Overskrift
Instagram vil nu tillade annoncering og salg via links på den populære fototjeneste. Arkivfoto. Foto:
instagram
Overskrift

Det sociale medie Instagram har netop annonceret store ændringer af dets reklameplatform, hvilket bl.a. gør det muligt for danske annoncører at annoncere på platformen.

Instagram har netop annonceret store ændringer af dets reklameplatform. Snart vil du kunne blive mødt af reklamer fra danske virksomheder på platformen, og du vil kunne se videoreklamer på op til 30-sekunders varighed, hvilket er en fordobling af, hvad der indtil videre har været muligt.

US-158539427

Videoreklamer blev lanceret på Instagram for mindre end et år siden, men har indtil videre været forbeholdt enkelte markeder. Men efter Instagram er blevet købt af Facebook, vil de nye ejere gøre mere nytte af moderselskabets kraftfulde reklame-infrastruktur.

I dag gør mange virksomheder brug af Instragram til at dele billeder af deres produkter, men de når i første omgang kun ud til de brugere, der aktivt vælger at følge virksomheden. Men det ændrer sig nu.

Instagram åbner nu for nye reklameformater, som vil gøre det muligt for annoncører på Instagram at målrette deres budskaber mere effektivt og nå ud til flere personer baseret på deres interesser. Det vil sige, at man kan målrette annoncer til folk, der ikke i forvejen følger virksomhedens Instagram-profil på samme måde som man kender det fra Facebook. Det bliver også muligt at købe et produkt med link direkte fra Instagram.

Artiklen fortsætter under billedet
instagram

Som man kan se på billedet, står der »Sponsored« øverst til venstre på billederne. Det indikerer en annonce på samme måde som på Facebook.

FACEBOOK-DOWN/

Derudover får annoncører mulighed for at bruge fotos og video i landskabsformat, når Instagram fjerner dets restriktioner på det kvadratiske billedformat.

Lige nu har forretninger i mere end 30 lande mulighed for at annoncere, men der bliver åbnet for endnu flere den 30. september, inklusive Danmark.

På den højere ende af skalaen vil et nyt premiumprodukt kaldet 'Marquee' ifølge Instagram kunne »hjælpe med at drive stor bevidsthed og ekspanderet reach indenfor en kort tidsramme«. Instagram skriver, at det vil blive optimalt for virksomheder, som fx. vil lancere produkter og filmpremierer.

Kardashian

Forretninger af alle størrelser har testet disse nye muligheder hele sommeren med positive resultater, hvilket har medført stor efterspørgsel, særligt indenfor e-commerce, rejser, underholdning og detail, skriver Instagram.

Følgende nye features er annonceret i dag:

  • Foto og video i landskabsmode
  • Videoreklamer på op til 30 sekunders varighed
  • Marquee, et nyt premiumprodukt, som hjælper med at drive oplysning og ekspandere reach indenfor en kort tidsramme
  • Leverings- og optimeringsværktøjer til at drive de mest givende kampagner igennem både Facebook og Instagram

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen