Berlingske Business

Igen fælles dansk stand på verdens største IT-messe

Rigskansler Gerhard Shröder skal åbne verdens største IT- og teknologimesse CeBIT den 18. marts. I år har

30 danske udstillere meldt deres ankomst.



IT-Brancheforeningen (ITB) ser det som en oplagt opgave at hjælpe disse virksomheder

afsted, og otte af dem har taget imod tilbuddet om at komme på den danske stand. Tidligere har ITB kunnet glæde sig over

at have mere end tyve udstillere på fællesstanden, men glæder sig over de otte, der er med.



- Vi kan løfte

en stor del af det praktiske arbejde, der er ved at være med og gøre det til en overkommelig opgave for dem at komme

af sted. Det er jo ikke altid penge, det kommer an på, der kan også være praktiske ressourcer, som kan vise sig

at være afgørende, og det skal ikke være til en hindring, fortæller projektchef i IT-Brancheforeningen Annette

Larsen.



CeBIT-messen er verdens største IT-messe, og der er mange muligheder for at lave aftaler med emner man er stødt

på lige som den profileringsmæssige værdi ved at være på messen er stor, fordi det signalerer, at man

er kommet forbi start-up stadiet. Men oftest er de uventede kontakter, og muligheder man ikke engang havde overvejet, der bliver betydende.

Ny

hal

Projektleder Anette Larsen har besluttet, at den danske stand skal have en ny placering i en lidt større hal. Placeringen

betyder meget. Et år lå standen placeret ved siden af toiletterne, og det gav en del spontane gæster. I år

har hun valgt at placere standen i en mere international hal.



- Vi er kommet i en kanonspændende hal. For det første

ligger der fællesstande fra flere andre lande, og der ligger desuden de største tyske bundes-landestande. Dvs. at der

også er mange tyske virksomheder, fortæller Annette Larsen.



Især de tyske virksomheder er af stor interesse

for mange af de danske deltagere. 6.300 forhandlere fra 66 lande vil i 26 messe-haller udstille og præsentere deres produkter.

Formålet

med deltagelse

ErhvervsBladet har stillet følgende spørgsmål til udstillerne på den danske fællesstand:



1.

Hvad I vil have ud af CeBIT?



2. Hvilke produkter vil I præsentere eller koncentrere jer om?



3. Hvem er målgruppen

på messen?



Blip Systems A/S, direktør Peter Knudsen:



1. Vi vil gerne finde nogle nye samarbejdspartnere. Vi

har allerede en del færdige løsninger, så vi gå efter partnere på applikationsområdet, og samarbejdspartnere

blandt dem der laver håndholdte produkter med Bluetooth i.



2. Det er vores accespunkt system. Vi har også nogle af

vores partneres produkter med inden for indendørs positionering, automatisk opsætning, forbindelser og lignende.



3.

Målgruppen er danske og udenlandske virksomheder med mobile enheder. Mobiltelefoner med Bluetooth i og pda''er.







Mermaid

Technologies, Henrik Johnsen:



1. Vi tager derned med det budskab at design betyder noget, og kunderne kan få det design,

der passer dem bedst muligt. Vi skal vise os på eksportmarkedet, men også over for de danske forhandlere, der er dernede.



2.

Hele vores produktfamilie ligner hinanden meget, så skærmene for sig er ikke så vigtige. Vi vil satse på vores

kiosk- og informationsstandere og kasse-terminal-løsninger.



3. Målgruppen er kunder, der mener, at æstetik

er en del af deres behov. Det kan være biblioteker og universiteter, detailhandlen, konsulenter, advokater og lignende.



Microsound

A/S, Mads Rugholm:



1. Vi håber, at vi på den danske stand kan få fokus med vores produkt, fordi det falder

sammen med introduktionen af det på det tyske marked. Forhåbentlig kan det styrke salget.



2. Produktet hedder Microsound

Pilot, og det er et høreapparat, der er genopladeligt og har et kommunikationsdesign. Det vil sige, at det ligner headset til

f.eks. en mobiltelefon.



3. Målgruppen for slutbrugerdelen er de 40-70-årige med høretab. I forhold til CeBIT

er det mere åbent. Vi vil bare gerne skabe interesse omkring produktet.



EFS Techonogy, salgsdirektør Lennart Garbarsch:



1.

Vi har i dag to partnere i Sydtyskland og satser på at få fem nye partnere, primært i Nordtyskland. Vi skal også

have leads med hjem til vores danske forhandlere.



2. Vi har kun et produkt, som hedder lasernet. Det transporterer, håndterer

og konverterer forretningsdokumenter i alle formater mellem kunder.



3. Vores målgruppe er tyske forhandlere, der arbejder

med IT-løsninger, og naturligvis danske erhvervsvirksomheder med over 25 ansøgere, der er i vores hovedmålgruppe,

som er mellemstore virksomheder.







Danske Telecom A/S, sales director Jesper Langkjær:



1. Vi vil gerne have kontakt

med danske kommuner, erhvervsdelegationer eller internationale virksomheder, der ønsker at anvende vores netværk eller

services til deres kunder.



2. Men kan jo sige, at det er luft, vi sælger, men vi vil tage udgangspunkt i vores netværk

og de services, vi kan levere i form af accessen, infrastruktur og internetprodukter.



3. Vores partnere er sådan set vores

partnere og internationale forbindelser, som kommer ned og besøger. Der kommer også mange delegationer fra kommuner og

byråd, som vi skal have en snak med.







Sales Acces Management A/S, direktør Peter Winther:



1. Det primære

formål er at finde nogle distributører i andre lande. Det er derfor, vi er der.



2. Vi præsenterer et helt

nyt produkt, som sørger for, at hvis man fjerner sig fra sin computer, slukker skærmen automatisk. Det betyder, at man slipper

for at lukke den ned manuelt, hvis der er følsomme dokumenter på skærmen.



3. Man kan sige, at målgruppen

er folk, der har fortroligt materiale på deres skærme, og som i deres almindelige arbejdsdag ofte går fra deres skærme.



Nextlink.to

A/S:



1. Vi skal ned og vise headset og trådløse produkter på og til det tyske marked.



2. Vi vil vise

en masse. Et af de nye produkter kan man sætte til sin almindelige fastnettelefon via en lille boks, og med et lille headset bruge

det trådløst over bluetooth. Derudover vil vi ved siden af vores voice over IP-teknologi præsentere et helt nyt

trådløst produkt. Men det er hemmeligt indtil videre.



3. Først og fremmest er det distributørerne.

Men fordelen ved CeBIT i forhold til mange af de andre messer er, at der kommer mange privatpersoner og unge, som vi også gerne

vil have hevet fat i.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen