Berlingske Business

IBM overgik estimaterne - men faldt i eftermarkedet

IBM-WATSON/
IBM CEO Virginia "Ginni" Rometty. Foto:

Den amerikanske it-mastodont International Business Machines, IBM, fremlagde et bedre end ventet tredje kvartalsregnskab efter børstid mandag. Men et fald i marginen bekymrede investorerne.

IBM's justerede resultat lød på 3,29 dollar per aktie, hvor analytikernes forventninger var et overskud på 3,23 cent per aktie, ifølge Bloomberg News' prognosegennemsnit.

Omsætningen steg til 19,2 mia. dollar godt hjulpet af vækst i selskabets cloud- og analyse-virksomheder.

Der var ventet en omsætning på 19 mia. dollar.

IBM er under administrerende direktør Ginni Romettys ledelse ved at ændre fokus til de mere rentable områder, såsom cloud-tjeneste, kunstig intelligens samt analytiske- og sikkerhedsvirksomhed, mens den mere traditionelle hardware- og serviceforretning trimmes.

Ændringen har betydet et fald i profit-marginen på 2,1 pct. til 48 pct., og selv om koncernen fastholdt årsprognosen, sendte investorerne aktien 2,9 pct. ned i eftermarkedet.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen