Berlingske Business

IBM fik pænt resultat trods fortsat salgsnedgang

FILE GERMANY ECONOMY IBM
Den amerikanske teknologigigant IBM kom umiddelbart godt gennem første kvartal 2016. Foto:

Den amerikanske teknologigigant IBM kom umiddelbart godt gennem første kvartal 2016. Det fremgår af selskabets regnskab, der blev offentliggjort efter børstid mandag.

Omsætningen dykkede dog endnu en gang, og investorerne er ikke imponerede.

IBM rapporterede et justeret overskud per aktie på 2,35 dollar for de første tre måneder af 2016.

FILE GERMANY ECONOMY IBM

Analytikernes forventning lød på et overskud på 2,09 dollar per aktie ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Omsætningen løb op i 18,7 mia. dollar, hvor analytikerne havde ventet en omsætning på 18,3 mia. dollar.

Det var dog samtidig et omsætningsfald på 4,6 pct., og dermed er det sekstende kvartal i træk, at salget er reduceret.

FILE GERMANY ECONOMY IBM

Men medvind fra valutasiden opvejede nedgangen i omsætningen og bidrog til det større end ventede overskud.

IBM-aktien faldt 5,2 pct. i eftermarkedet efter en stigning i den ordinære børstid på 0,5 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen