Berlingske Business

IBM fik kølig modtagelse trods bedre resultat end forudset

FILE GERMANY ECONOMY IBM
IBM-aktien faldt 3,8 pct. i eftermarkedet efter et fald på 1,5 pct. i den ordinære handel. Foto:

Den amerikanske it-gigant IBM fik et højere overskud i årets fjerde kvartal end estimeret blandt analytikerne.

Alligevel blev regnskabet modtaget med isnende kulde, da forventningerne til indeværende kvartal skuffede fælt.

IBM fremlagde et ordinært resultat per aktie på 4,84 dollar for fjerde kvartal 2015. Analytikernes estimerede overskud lød på 4,81 dollars per aktie, ifølge Bloomberg News' prognose-gennemsnit.

Omsætningen løb som ventet op i 22,1 mia. dollar, og repræsenterer ef fald på 7 pct. og er det femtende kvartalsvise omsætningsfald i træk.

CLIMATECHANGE-SUMMIT/

For indeværende år venter IBM, at indtjeningen per aktie falder til 13,50 dollar sammenlignet med Wall Street analytikernes forventing om 15 dollar per aktie. Alene valutaeffekten af de styrkede dollar kapper prognosen med mere end 1 dollar per aktie.

IBM-aktien faldt 3,8 pct. i eftermarkedet efter et fald på 1,5 pct. i den ordinære handel.

FILE USA ECONOMY IBM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen