Berlingske Business

IBM belønnet for vending og bedre end ventet indtjening

IBM-RESULTS/
IBM omsatte for 20,2 mia. dollar i kvartalet mod ventet 20,1 mia. dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News, mens det operationelle resultat per aktie blev 2,95 dollar mod ventet 2,89 dollar blandt analytikerne. Foto:

Hardwareproducenten International Business Machines - bedre kendt som blot IBM - kom pænt ud af andet kvartal, hvor indtjeningen slog analytikernes forventninger, og hvor der samtidig endelig var omsætningsvækst at spore på et af selskabets nøgleområder.

Samlet set faldt omsætningen dog, og faktisk har det samlede salg i selskabet bakket i 17 kvartaler i træk, men vendingen i Cognitive Solutions-divisionen i andet kvartal kan være et varsel om bedre tider.

IBM omsatte for 20,2 mia. dollar i kvartalet mod ventet 20,1 mia. dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News, mens det operationelle resultat per aktie blev 2,95 dollar mod ventet 2,89 dollar blandt analytikerne.

FILES-US-IT-COMPUTER-QUANTUM-IBM

I Cognitive Solutions isoleret set steg omsætningen til 4,68 mia. dollar efter at være faldet fem kvartaler i træk, og vendingen kan ifølge analysehuset Edward Jones & Co. understrege, at strategiplanen Big Blue begynder at virke.

25BUSROBOT-ADVOKAT-134929.jpg

For hele 2016 fastholder IBM desuden sine forventninger, og samlet set var det en pakke, som investorerne godt kunne lide. I hvert fald steg IBM-aktien med 1,2 pct. til 161,75 dollar i det amerikanske eftermarked mandag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen