Berlingske Business

Hewlett-Packard lider under faldende PC-salg

hp
HPs topchef Meg Whitman betegner nu en samlet årlig omsætningsvækst som usandsynlig. Foto:

Et fortsat faldende PC-salg sætter sine tydelige spor hos amerikanske Hewlett-Packard, der efter børslukketid onsdag offentliggjorde et fald i omsætningen på 8 pct. til 27,2 mia. dollar i tredje kvartal.

Renset for engangsposter faldt indtjeningen fra samme kvartal sidste år med 14 pct., om end et resultat per aktie på 86 cent dog matchede analytikernes forventninger, ifølge Forbes.

For det fulde regnskabsår, der slutter med udgangen af oktober, venter HP en indtjening på 3,53 til 3,57 dollar per aktie, hvor analytikerne ventede 3,57 dollar.

Endnu værre var ifølge CNN måske, at HPs topchef Meg Whitman trak i land i forhold til hendes tidligere forudsigelse om, at selskabets omsætning vil vokse i regnskabsåret 2014. Nu betegner hun en samlet årlig omsætningsvækst som »usandsynlig«.

I eftermarkedet var aktien i HP onsdag aften nede at runde et fald på 6 pct., efter at den i den regulære handel inden regnskabet var lukket 1,8 pct. lavere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen