Berlingske Business

Her er Ballmers forklaring til 100.000 Microsoft-ansatte

pix-ballmer
Steve Ballmer stopper som Microsoft-topchef inden for 12 måneder. Foto:

Microsofts administrerende direktør Steve Ballmer går på pension inden for det næste år. Det fortalte han selskabets medarbejdere i en e-mail, som blev udsendt fredag. Se den her.

Microsoft-direktør Steve Ballmer har besluttet sig for, at tiden er inde til at trække sig tilbage og gå på pension efter 13 år på posten. Det meddelte han selskabets knapt 100.000 medarbejdere i nedenstående e-mail, skriver Version2:

Jeg skriver for at fortælle jer, at jeg vil trække mig tilbage som administrerende direktør for Microsoft inden for de næste 12 måneder, når en efterfølger er blevet udpeget. Der er aldrig et optimalt tidspunkt for sådan en omstilling, men nu er det rette tidspunkt.

Min oprindelige tanke vedrørende timingen var, at min tilbagetrækning skulle ske midt i vores omstillingsproces til at være et devices og services-firma med fokus på at understøtte vores kunder i de aktiviteter, der betyder mest for dem. Vi har brug for en ny direktør, som kan være der på langt sigt for dette kursskifte.

Lige nu er en vigtig omstillingstid for Microsoft. Vores øverste ledelsesteam er fantastisk. Den strategi, vi har fået skabt, er i verdensklasse. Vores nye organisation, der er centreret omkring funktioner og udviklingsområder, er den helt rigtige i forhold til mulighederne og udfordringerne, der ligger forude.

Microsoft er et fantastisk sted. Jeg elsker dette firma. Jeg elsker den måde, hvorpå vi har været med til at opfinde og udvikle pc'en og it generelt. Jeg er vild med omfanget og modet i vores satsninger. Jeg elsker vores medarbejdere og deres talent, og vores vilje til at acceptere og omfavne deres forskellige evner og også deres særheder.

Jeg elsker den måde, hvorpå vi imødekommer og arbejder sammen med andre virksomheder om at forandre verden og i fællesskab lykkes med det. Jeg elsker bredden og forskelligheden blandt vores kunder fra forbrugerne til de store virksomheder på tværs af brancher, landegrænser og folk i alle aldersgrupper og med forskellige baggrunde.

Jeg er stolt af det, vi har opnået. Vi er vokset fra 42 millioner kroner til næsten 435 milliarder kroner, siden jeg kom til Microsoft, og vi er vokset fra blot at have lidt over 30 ansatte til at have næsten 100.000. Jeg har det godt med at have spillet en rolle i den succes og med at have været 100 procent følelsesmæssigt dedikeret hele vejen.

Vi har mere end én milliard brugere og tjener mange penge til vores aktionærer. Vi har skabt mere profit og kontant betaling til vores aktionærer end næsten alle andre virksomheder i historien.

Jeg er begejstret for vores mission om at styrke verden og tror på vores fortsatte succes. Jeg sætter stor pris på mit medejerskab i Microsoft, og jeg ser frem til fortsat at være blandt Microsofts største ejere.

Det her er en følelsesmæssig og svær ting for mig at gøre. Jeg tager dette skridt med de bedste intentioner for den virksomhed, jeg elsker. Det er dén ting uden for min familie og nærmeste venner, som jeg sætter størst pris på.

Microsofts bedste tid ligger forude. Vid at I er en del af branchens bedste hold og har de rigtige teknologier til rådighed. Vi kan ikke og vil ikke træde ved siden af i denne omstilling. Jeg er fokuseret og presser på, og jeg ved, at jeg kan regne med, at I vil gøre det samme. Lad os gøre hinanden stolte.

Steve

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen