Berlingske Business

Halvdelen af verdens børser udsat for hackerangreb

pix-tech123
Foto:

En ny rapport viser blandt andet, at halvdelen af alle børser i løbet af det seneste år har været udsat for hackerangreb.

En undersøgelse fortaget af verdenssammenslutningen af børser, WFE, og IOSCO, som er sammenslutningen af sikkerhedstjenester viser, at 53 procent af verdens vigtigste børser i løbet af det seneste år er blevet lagt ned af hackerangreb.

Undersøgelsen viser også, at hackerne sjældent angriber for på uhæderligvis at udnytte sårbarheder til at tjene penge på aktiesalg og -køb, men snarere for at skabe ravage på markederne - for eksempel ved DDoS-angreb.

Angrebene sker ikke, fordi markederne ikke er forberedt. 93 procent af respondenterne svarede, at de er klar over cybertruslen, og at det er noget, der bliver diskuteret på højeste niveau.

Og på det højeste niveau eksisterer der stor bekymring og usikkerhed, men kun halvdelen af respondenterne i undersøgelsen svarede ja til, at deres lokale love ville være nok til at stoppe hackerne. Du kan læse resten af undersøgelsen her.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen