Berlingske Business

Hackere udnytter Jacksons død

Hackere udnytter Jacksons død - 1
Popstjernen Michael Jacksons død udnyttes af hackere, der prøver at få folk til at klikke sig hen til netadresser, hvorfra de kan installere spionprogrammer på computerne. Foto: AFP/Scanpix

Kort nyt: Lokkende henvisninger til billeder af popstjernen Michael Jacksons sidste minutter i live kan være særdeles farlige.

Hackere udnytter Michael Jacksons død og folks nærmest uendelige nysgerrighed til nye angreb. De sender henvisninger til billeder ud gennem MSN Messenger, og hvis man klikker på dem, får man hentet et program ned på sin computer, som dermed risikerer at kunne fjernstyres uden folks vidende.

De skadelige programmer vil gøre den ramte computer til en del af netværket Pushdo, som sender store mængder af spambeskeder rundt, oplyser IT-sikkerhedsfirmaet Trend Micro. Pushdo-nettet har været aktivt siden begyndelsen af 2007 og er det næststørste net af sin slags i verden. Hver dag sendes omkring 7,7 milliarder spambeskeder ud. Det svarer til fire procent af alle e-postbeskeder.

Som altid bør man ikke klikke på henvisninger, som man ikke er sikker på. Derudover bør man holde sit antivirusprogram og sin firewall konstant opdateret for at undgå at udsætte sig for risici. Th.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen