Berlingske Business

Greenpeace roser elektronikproducenter

Færre kemikalier og farlige stoffer i forbrugerelektronikken, selv om der stadig er en bid vej til målet.

Det går den rigtige - og miljørigtige - vej for verdens elektronikproducenter. Computere, mobiltelefoner og øvrig elektronik rummer i dag færre farlige kemikalier end for et år siden.

Det fremgår af miljøorganisationen Greenpeaces nyeste rapport, »Searching for Greener Electronics«, som måler og vejer 15 af verdens største elektronikproducenter som Dell, Nokia, Sony Ericsson og Apple.

Ingen virksomhed får dog gode points i alle miljømæssige kategorier.

»Forbrugerne har derfor stadig til gode at kunne købe et reelt grønt produkt, som er fri for farlige kemikalier og samtidig er energieffektivt,« siger Erik Albertsen, der er kampagnemedarbejder i Greenpeace Norden.

Lenovos computerskærm L2440X er topscorer med 6,9 ud af ti mulige points. Sharps LC-52GX5 vinder med 5,92 points blandt fladskærmsfjernsyn, Samsungs F268-mobilteleon tager 5,45 points, Nokias 6210 Smart Phone 5,2 points, Hewlett-Packards bærbare PC Elitebook 2530P 5,48 points og Lenovos stationære PC ThinkCentre M58 5,88 points.

Rapporten »Searching for Greener Electronics« kan hentes her

Se flere billeder fra årets CES-messe

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen