Berlingske Business

Googles søgemaskine skal udvikles af kunstig intelligens

Google
»Min Star Trek-drømme-computer er ved at blive en realitet, og den er bedre, end hvad jeg nogensinde har forestillet mig,« siger Googles tidligere ingeniør, Amit Singhal. Foto:

Google har allieret sig med eksperter i kunstig intelligens, der har arbejdet på at udvikle Googles søgemaskines algoritmer.

Det teknologiske fremskridt markerer en ny æra i Googles historie, hvor kunstig intelligens på sigt kan erstatte menneskelig intelligens.

Det skriver Financial Times.

»Min Star Trek-drømme-computer er ved at blive en realitet, og den er bedre, end hvad jeg nogensinde har forestillet mig,« siger Googles tidligere ingeniør, Amit Singhal, til Financial Times.

pix-Amit Singhal

John Giannandrea overtog onsdag Amit Singhals post som ledende teknologisk ingeniør i Google og skal stå for udviklingen af kunstig intelligens, der skal sætte skub i søgemaskinens teknologiske udvikling.

Kunstig intelligens er ikke et ukendt område i Google. John Giannandrea har tidligere arbejdet på Googles såkaldte Rankbrain projekt, hvor maskiner har formået at forbedre søgningers ranking uden menneskelig intervention.

ALPHABET-CANADA/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen