Berlingske Business

Google vil sælge bilforsikringer

FILE USA ECONOMY GOOGLE
Foto:

Google begynder at bevæge sig ind i markedet for bilforsikringer i USA.

Firmaet har fået godkendelse i flere amerikanske stater, og ideen er en hjemmeside, hvor forsikringer kan sammenlignes og købes igennem Google. Det skriver Wall Street Journal.

pix-BOSNIA-BUSINESS/

Der er en generel tendens til, at salg af bilforsikringer rykker online, hvilket Google kan sætte ekstra skub i. Selskabet kaldet Google Compare Auto Insurance Services har allerede fået godkendelse til at sælge forsikringer i 26 amerikanske stater. Desuden samarbejdes der med en britisk side, der allerede tilbyder forsikringssammenligninger online.

Google har de seneste to år arbejdet på dette tiltag, men vil muligvis møde modstand fra forsikringsfirmaer. Firmaerne deler nødigt for mange af deres informationer, da det frygtes, Google kan bruge det senere i direkte konkurrence mod dem.

pix-US-IT-INTERNET-FACEBOOK-POVERTY-AFRICA-FILES

Desuden kan Google møde modstand fra myndigheder. Særligt i Europa, hvor EU-Kommission og Britiske Finansinstanser allerede har øje på selskabet i forbindelse med dets konkurrencepraksis, der til tider vurderes som unfair.

TIL BT - Bilvask til BT2

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen