Berlingske Business

Google vil købe fly-wifi af Nokia

Google Nokia
Google er tilsyneladende på vej op i luften med et kommende køb af et af Nokias forretningsområder. Foto:

Amerikanske Google skulle ifølge Bloomberg være tæt på at overtage en bid af finske Nokia, der fokuserer på wifi til fly.

Den amerikanske teknologimastodont Google og finske Nokia er i fuld færd med at diskutere en handel, der vil betyde et indtog i luften for Google. Ifølge Bloomberg skulle de to selskaber forhandle om, at Google overtager Nokias forretningsenhed, der beskæftiger sig med wifi i fly.

Det er ikke så overraskende endda, at Google kigger mod skyerne. Google vil gerne sikre, at folk har bedst mulig wifi, så folk har bedst mulig adgang til selskabets søgemaskine og til selskabets videotjeneste Youtube. Annoncerne her står for 90 procent af selskabets omsætning. Hvis der er ét sted, hvor internetforbindelsen er ustabil, så er det i luften.

Tirsdag d. 27/3-2018

Nokias teknologi skulle ifølge selskabet selv skabe en direkte forbindelse mellem flyet og jorden i stedet for at lede signalet gennem en satellit, og det skulle muliggøre højhastighedsinternet-tjenester i flykabinen ved hjælp af Wi-Fi.

Derudover pointerer Bloomberg, at folk rent faktisk er villige til at betale en pæn mønt for at kunne få internetadgang i luften, så det kan i sig selv vise sig at være en indbringende forretning for Google. Men først skal handlen altså gennemføres, og det er ifølge kilder tæt på processen langt fra sikkert endnu.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen