Berlingske Business

Google vil gøre kunstig intelligens mere brugervenlig

EU-GOOGLE/ANTITRUST
Foto:

Internetgiganten Google har fremlagt et nyt initiativ med henblik på at sætte mennesket i fokus i udviklingen af kunstig intelligens.

Det skriver Financial Times.

I stedet for udelukkende at fokusere på teknisk præsentation, fokuserer Google på udvikling af kunstig intelligens. I sin udvikling af kunstig intelligens vil Google sikre, at den skal være forståelig og brugbar for mennesker.

Jonas Benrtsen

Google har oplevet, at virksomheder har bygget nye produkter, som begyndte at "tænke" selv på en måde, som mennesket ikke forstod og ikke kunne styre. Derfor vil Google give ingeniører bedre muligheder for at udvikle kunstig intelligens, som er nemmere at styre for brugeren og ikke overflødiggør mennesket.

Jonas Benrtsen

Googles initiativ er anført af to forskere fra Google Brain, som er Googles primære projekt indenfor kunstig intelligens. Udover Google har Microsoft og det amerikanske forsvar sidste år indledt forsøg på at gøre kunstig intelligens mere forståelig for mennesker.

Googles nye produkt med initiativet i mente, People + AI Research, vil give programmører et mere klart billede af, hvordan den kunstige intelligens fungerer, skriver Financial Times.

pix-Vestager

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen