Berlingske Business

Google og TAG Heuer slår sig sammen om smartwatch

SWITZERLAND-LUXURY-WATCH-TAGHEUER-COMPUTER
Google, Intel og TAG Heuer slår sig sammen om at få en bid af smartwatch-kagen. Eller måske rettere osten. Foto:

Google tager nu kampen op mod Apples kommende smartwatch og får hjælp fra Intel og schweiziske TAG Heuer. Dermed er det første gang, et etableret urmærke blander sig i slaget om de digitale ure.

Tid er penge, og Google har tilsyneladende ikke tænkt sig at lade Apple løbe med markedet for internetopkoblede urværker. Knap to uger efter den officielle præsentation af det kommende Apple Watch, melder Google sig nu også på banen, skriver Financial Times.

Det sker i samarbejde med chip-producenten Intel og ikke mindst den schweiziske urmagervirksomhed TAG Heuer. Det fælles ur forventes klar til salg til november og vil virke med Googles styresystem.

Prisen er endnu ikke kendt, men et gennemsnitligt TAG Heuer-ur ligger på 3.500 euro eller godt 26.000 danske kroner.

pix-Apple Watch 1

Ure til de unge

Med TAG Heuer i folden er det første gang, at et veletableret urmærke fra toppen af schweiziske urindustri blander sig i smartwatch-ræset. Og samarbejdet mellem 155-årige TAG Heuer og 17-årige Google falder i god jord hos den parisianske luksuskoncern LVMH, som ejer det schweiziske urmærke.

Her betegner Jean-Claude Biver, som leder LVMHs afdeling for ure, det som et ægteskab mellem teknisk innovation og troværdigt urmageri. En udtalelse, som kan synes ironisk, da Jean-Claude Biver i urkredse er kendt for i 70erne og 80erne at have reddet den traditionelle schweiziske industri fra den dengang nye quartz-teknologi ved at understrege lyksalighederne ved et rent mekanisk ur.

Ifølge Jean-Claude Biver tilhører TAG Heuers målgruppe dog en yngre generation, hvor han ser et behov for både luksus og forbindelse til omverdenen. Desuden håber han, at det nye smartwatch kan få flere unge til at bære ur - og med tiden tilskynde dem til også at købe et mere analogt af slagsen.

pix-Apple Watch

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen