Berlingske Business

Google mister markedsandele for første gang siden 2009

pix-BOSNIA-BUSINESS/
Google mister markedsandele i USA. Foto:

For første gang i fem år får Google tæv på hjemmebanen, hvor Yahoo går frem på Googles bekostning.

Googles dominans på internetsøgninger er langt fra i fare, men for første gang siden 2009 taber webgiganten markedsandele på hjemmebanen i USA, skriver Bloomberg.

Som følge af at Mozilla har valgt Yahoo som ny standardsøgemaskine i Firefox-browsere, er Googles markedsandel faldet fra 79,3 procent sidste år til 75,2 procent i december. I samme periode er Yahoos markedsandel steget fra 7,4 procent til 10,4 procent.

xx

Det er Googles laveste markedsandel siden 2008, hvor StatCounter først begyndte at opgøre markedet. Samtidig er det Yahoos største markedsandel siden 2009.

Det er gode nyheder for Yahoos adm. direktør Marissa Meyer, der kom til Yahoo fra netop Google. Amerikanske eksperter vurderer dog, at der er tale om en engangsforseelese, da de internetbrugere, der bliver flyttet fra den ene til den anden søgemaskine, nu allerede er rykket. Spørgsmålet er derfor nærmere, hvor mange, der vil flytte tilbage til Google.


pix-Biler

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen