Berlingske Business
07:41Kommentator: Børsnoteringen af Nets var en stor fejltagelse

Google lancerer ny plan for søgeresultater i EU

VIRGINIA-PROTESTS/GODADDY
Arkivfoto. Googles moderselskab, Alphabet, har netop lanceret en ny plan for, hvordan søgemaskinen fremadrettet vil tilpasse sine algoritmer i overensstemmelse med EU-lovgivning.  Foto:

Googles moderselskab, Alphabet, har netop lanceret en ny plan for, hvordan søgemaskinen fremadrettet vil tilpasse sine algoritmer i overensstemmelse med EU-lovgivning.

Det skriver Wall Street Journal.

De seneste syv år har teknologigiganten været i de europæiske myndigheders søgelys, der i juni endte med en rekordstor bøde til Google på 2,9 mia. dollar (18 mia. kr.).

Som led i beslutningen pålagde EU også Google at revidere sine søgningsresultater i slutningen af september. Ændringerne skal ske for alle europæiske lande, hvor Google tilbyder sin indkøbstjeneste. Tirsdag fremlagde Google, hvordan selskabet fremadrettet ville håndtere ændringerne.

»Kommissionen kan bekræfte, at det som krævet i kommissionsbeslutningen har modtaget information fra Google om, hvordan virksomheden har til hensigt at sikre overensstemmelse med kommissionsbeslutningen inden for den faste frist,« siger en pressetalsmand fra EU til Wall Street Journal.

Ifølge EU-Kommissionen må Google selv beslutte, hvordan virksomheden vil ændre sin tjeneste, men hvis ikke tilsynsmyndighederne mener, at Google er i overensstemmelse med beslutningen hurtigst muligt, så vil EU udstede yderligere sanktioner på op til 5 pct. af de daglige globale indtægter.

pix-Glem Google

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen