Berlingske Business

Google lancerer ny plan for søgeresultater i EU

VIRGINIA-PROTESTS/GODADDY
Arkivfoto. Googles moderselskab, Alphabet, har netop lanceret en ny plan for, hvordan søgemaskinen fremadrettet vil tilpasse sine algoritmer i overensstemmelse med EU-lovgivning.  Foto:

Googles moderselskab, Alphabet, har netop lanceret en ny plan for, hvordan søgemaskinen fremadrettet vil tilpasse sine algoritmer i overensstemmelse med EU-lovgivning.

Det skriver Wall Street Journal.

De seneste syv år har teknologigiganten været i de europæiske myndigheders søgelys, der i juni endte med en rekordstor bøde til Google på 2,9 mia. dollar (18 mia. kr.).

Som led i beslutningen pålagde EU også Google at revidere sine søgningsresultater i slutningen af september. Ændringerne skal ske for alle europæiske lande, hvor Google tilbyder sin indkøbstjeneste. Tirsdag fremlagde Google, hvordan selskabet fremadrettet ville håndtere ændringerne.

»Kommissionen kan bekræfte, at det som krævet i kommissionsbeslutningen har modtaget information fra Google om, hvordan virksomheden har til hensigt at sikre overensstemmelse med kommissionsbeslutningen inden for den faste frist,« siger en pressetalsmand fra EU til Wall Street Journal.

Ifølge EU-Kommissionen må Google selv beslutte, hvordan virksomheden vil ændre sin tjeneste, men hvis ikke tilsynsmyndighederne mener, at Google er i overensstemmelse med beslutningen hurtigst muligt, så vil EU udstede yderligere sanktioner på op til 5 pct. af de daglige globale indtægter.

pix-Glem Google

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen