Berlingske Business

Google indikerer investering i Snapchat

TECH-ISRAEL/EMPLOYMENT
Foto:

Den populære billedbeskedtjeneste Snapchat har sandsynligvis solgt en del af sig selv til giganten Google.

Beskedtjenesten Snapchat, der er blevet voldsomt populær de seneste år, er på vej på børsen. Her forventes tjenesten at blive milliarder og atter milliarder dollar værd.

Men allerede før noteringen ser det ud til, at internetgiganten Google har sikret sig en bid. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Billede

Google, der nu er samlet som konglomerat under navnet Alphabet, har nemlig på sin hjemmeside lagt Snapchats logo op under listen af firmaer, som man har investeret i.

Det sker under datterselskabet CapitalG, der er ansvarlig for Googles investeringer. Senest har CapitalG investeret i Airbnb.

Sidste måned hyrede Snapchat, der lader sine brugere sende billeder og video til hinanden i små klip, der kun kan ses en gang, investeringsbankerne Morgan Stanley og Goldman Sachs til at undersøge muligheder for en børsnotering.

Simone Styr

Den skal ifølge Retuers værdisætte Snapchat til 25 milliarder dollar, 168 milliarder kroner.

Snapchat har ifølge de seneste tal over 150 millioner månedlige brugere.

Med investeringen fortsætter optrapningen i krigen mellem de helt store aktører på internettet. Google ejer, ud over de kendte Google-produkter som søgemaskine, kort og email, Youtube.

pix-Google-præsentation

Facebook er en anden aktør, der forsøger at sætte sig på store dele af markedet. Facebook ejer blandt andre Instagram og Whatsapp.

vetager

FILES-NORWAY-US-VIETNAM-COMPUTER-INTERNET-FACEBOOK

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen