Berlingske Business

Google giver sig i Windows Phone-strid

NOKIA-CHINA/
Den seneste infight mellem Microsoft og Google ser ud til at ende med fred og ro Foto:

Selskabet vil igen give Windows Phone-brugerne mulighed for at bruge Google Maps efter kortvarig strid.

Den seneste infight mellem Microsoft og Google ser ud til at ende med fred og ro, efter at Google har offentliggjort en pressemeddelelse, hvor selskabet lover at åbne for sin Maps-løsning til brugerne af Windows Phone.

Google havde ellers kortvarigt omdirigeret brugerne til Google.com, fordi Microsofts Internet Explorer-browser (IE) på Windows Phone ifølge Google ikke leverede en tilfredsstillende oplevelse af Google Maps.

Men nu har internet-giganten tilsyneladende revurderet situationen, skriver The Verge, som citerer en meddelelse fra Google, hvori selskabet lover at åbne for adgangen "snart".

"Vi tester periodisk Google Maps' kompabilitet med mobilbrowsere for at sikre, at vi leverer den bedste oplevelse for disse brugere. I vores seneste test tilbød IE fortsat ikke en god kort-oplevelse, i det der hverken var mulighed for at panorere, zoome eller udføre basale kort-funktionaliteter", skriver selskabet.

Men nylige forbedringer af Internet Explorer har altså fået Google på andre tanker.

Sagen kommer kort efter, at Google offentliggjorde planer om at fjerne understøttelsen af Microsoft ActiveSync, hvilket vil gøre livet mere besværligt for Gmail-brugere på Microsofts platforme.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen