Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Google giver sig i Windows Phone-strid

NOKIA-CHINA/
Den seneste infight mellem Microsoft og Google ser ud til at ende med fred og ro Foto:

Selskabet vil igen give Windows Phone-brugerne mulighed for at bruge Google Maps efter kortvarig strid.

Den seneste infight mellem Microsoft og Google ser ud til at ende med fred og ro, efter at Google har offentliggjort en pressemeddelelse, hvor selskabet lover at åbne for sin Maps-løsning til brugerne af Windows Phone.

Google havde ellers kortvarigt omdirigeret brugerne til Google.com, fordi Microsofts Internet Explorer-browser (IE) på Windows Phone ifølge Google ikke leverede en tilfredsstillende oplevelse af Google Maps.

Men nu har internet-giganten tilsyneladende revurderet situationen, skriver The Verge, som citerer en meddelelse fra Google, hvori selskabet lover at åbne for adgangen "snart".

"Vi tester periodisk Google Maps' kompabilitet med mobilbrowsere for at sikre, at vi leverer den bedste oplevelse for disse brugere. I vores seneste test tilbød IE fortsat ikke en god kort-oplevelse, i det der hverken var mulighed for at panorere, zoome eller udføre basale kort-funktionaliteter", skriver selskabet.

Men nylige forbedringer af Internet Explorer har altså fået Google på andre tanker.

Sagen kommer kort efter, at Google offentliggjorde planer om at fjerne understøttelsen af Microsoft ActiveSync, hvilket vil gøre livet mere besværligt for Gmail-brugere på Microsofts platforme.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen