Berlingske Business
17:41God weekend

Google, Facebook og Apple vil konkurrere i streamingsindustrien

RB PLUS Robotter med kunstig intelligens der kom til verden i Fa
Arkivfoto. Tech-giganterne Google, Facebook og Apple vil gå ind på markedet for fremstilling af originalt indhold til online streamingservices.  Foto:

Tech-giganterne Google, Facebook og Apple vil gå ind på markedet for fremstilling af originalt indhold til online streamingservices.

Det skriver New York Times.

Ifølge New York Times vil de tre selskaber være med til at skabe et overflod af originale programmer, som forbrugerne skal vælge imellem, og mens forbrugerne får en række forskellige streamingsservices at forholde sig til, skal udbyderne forsøge at skille sig ud fra hinanden.

Facebook vil for eksempel skille sig ud ved at skabe programmer, der henvender sig til aldersgruppen midt-teenagere til midt-trediverne, og som ikke vil blive lagt ud som hele sæsoner, men i stedet følge et mere traditionelt skema.

Youtube, der ejes af Google, vil skabe både gratis indhold og betalingsindhold, som er skabt på baggrund af forbrugerdata.

De tre selskaber vil, ifølge New York Times, bruge flere millioner på at skabe de originale serier til deres streamingsservices.

Selskaberne har allerede intensiveret konkurrencen i branchen, ved at konkurrere om at tiltrække nogle af de mest succesfulde producere, der skal hjælpe selskaberne med at tiltrække kunderne til deres streamingservices.

pix-Apple

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen