Berlingske Business

Google bygger betalingsmur mod ad-blockers

GERMANY DIGITAL CONFERENCE
Arkivfoto. Google vil til kamp mod såkaldte ad-blockers, der er et program designet til at blokere for reklamer på internettet. Foto:

Google vil til kamp mod såkaldte ad-blockers, der er et program designet til at blokere for reklamer på internettet. Teknologikæmpen vil gøre det muligt for virksomheder at installere en betalingsvæg på de sider, der bliver set af kunder med ad-blockers. Det skriver Financial Times.

I 2016 havde omkring 615 mio. enheder installeret ad-blockers, hvilket er en stigning på 30 pct. fra året før.

»Forbrugerne installerer ad-blockers på grund af dårlige og frustrerende oplevelser. De er meget skadelige for alle virksomheder, der udgiver indhold,« siger Sridhar Ramaswamy, der leder Googles reklameafdeling, til Financial Times.

Han understreger, at hele industrien er nødt til at arbejde sammen for at stå imod det stigende antal ad-blockers. Den globale søgemaskine vil blandt andet lade virksomhederne sætte betalingsgrænsen selv.

Derudover vil Google lancere sin egen version af en ad-blocker, der vil advare forbrugeren mod at blokere for reklamer med pop-ups og videoer.

Split

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen