Berlingske Business

Goldman Sachs støtter dansk it-selskab med milliardbeløb

(FILE) USA ECONOMY GOLDMAN SACHS
Arkivfoto: EPA/JUSTIN LANE Foto:

Det danske fintech-selskab Tradeshift får en kapitalindsprøjtning på 1,6 mia. kr. af Goldman Sachs og en canadisk pensionskasse.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Med kapitalindsprøjtningen på 1,6 mia. kr. fra Goldman Sachs og canadiske PSP-Investments, er markedsværdien for Tradeshift kommet op på 7 mia. kr. Fintech-selskabet forventer en børsnotering senest i 2020.

- Dette er den sidste runde, inden vi går på børsen. Vi behøver ikke mere kapital. Indenfor 24 måneder er vi klar til en børsnotering. Jeg har altid syntes, at børsen er det rigtige for Tradeshift, siger Christian Lanng, der er medstifter og administrerende direktør i Tradeshift, til Børsen.

Ud over børsnoteringen har Tradeshift planer om at vokse i Europa og Asien. Christian Lanng siger, at selskabets position på det amerikanske og europæiske marked er lige store, mens den kinesiske del af markedet svarer til 20 pct. af den samlede omsætning.

Kapitalindsprøjtningen skal hjælpe med at skaffe flere kunder, forklarer direktøren.

- De nye penge giver os mulighed for at være mere aggressive globalt, og vi er allerede store globalt. Så det er superfedt. Det handler om at få en større markedsandel. Vi er så langt foran alle andre i det, vi laver, at det gælder om fortsat at være markedsledende, siger Christian Lanng til Børsen.

Tradeshift er den næststørste danske tech-startup, kun overgået af Unity Technologies, og har i løbet af sin levetid rejst omkring 2,8 mia. kr.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen