Berlingske Business

GNs Netcom bliver produktpartner for IT-gigant

jabra_Cisco_Business
Foto:

GN Store Nords headsetdivision Netcom er blevet produktpartner for Unified Communication hos IT-giganten Cisco.

Det skriver GN Store Nord i en meddelelse.

GN Netcom-brandet Jabra, er dermed produktpartner for løsningen Cisco Jabber Windows. GN Netcom skal sammen med Cisco udvikle headsets til løsningerne. Samtidig vil Jabra Speak 450 og Jabra Handset 450 blive solgt af Cisco, blandt andet gennem Solutions Plus-programmet.

- Jabra har leveret afgørende produkter til en komplet løsning til arbejdspladser for at tilpasse arbejdspladserne til dem, der arbejder der, og ikke omvendt. Dette samarbejde er et bevis for Jabras langvarige relation til Cisco, som anerkender vigtigheden af kvalitetsprodukter, skriver direktør for GN Netcom Mogens Elsberg i meddelelsen.

GN Netcom blev allerede i regnskabet for tredje kvartal udnævnt som foretrukken leverandør til Cisco UC. Torsdagens partnerskab er første resultat af dette.

Divisionen vokser solidt, da mange selskaber under krisen sammenkører kommunikationen via IT. Det sker for at skabe besparelser og skaber samtidig stor efterspørgsel efter headsets.

GN Netcom øgede i 2011 sin omsætning med 9 pct. til 2106 mio. kr. omsat til et driftsresultat på 310 mio. kr. mod 224 mio. kr. i 2010. I de første ni måneder af 2012 omsatte GN Netcom for 1684 mio. kr. mod 1495 mio. kr. i samme periode af 2011.

I tredje kvartal måtte Netcom dog nedjustere sine organiske vækstforventninger for hele året til 5 pct. fra tidligere 7 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen