Berlingske Business

GN skuffer analytikerne på omsætning og drift

wef
Overskrift
GN Store Nord har i årets første tre måneder klaret sig bedre end i fjor. Men både omsætning og resultater ligger under analytikernes forventninger. Foto:
 

GN Store Nord har i årets første tre måneder klaret sig bedre end i fjor. Men både omsætning og resultater ligger under analytikernes forventninger.

GN Store Nord klarede sig dårligere end ventet i første kvartal, hvor selskabet realiserede en omsætning på 1885 mio. kr. og et driftsresultat (EBITA) på 291 mio. kr. mod henholdsvis 1676 mio. kr. og 253 mio. kr. på de to poster i første kvartal sidste år.

Til sammenligning ventede analytikerne en omsætning på 1941 mio. kr. og et driftsresultat (EBITA) på 307 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

På bundlinjen realiserede GN Store Nord et resultat før skat samt et nettoresultat på henholdsvis 252 mio. kr. og 185 mio. kr. mod plusser på 236 mio. kr. og 171 mio. kr. på de to poster i første kvartal 2014. Analytikerne havde ventet et resultat før skat på 280 mio. kr. samt et nettoresultat på 206,3 mio. kr.

/ritzau/FINANS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen