Berlingske Business
14:41Endnu en hedgefond shorter Pandora

Gennemtænkt print-strategi giver store besparelser

Det stigende papirforbrug på kontorerne er et vigtigt argument for, at firmaer med et behov lægger en print strategi.

Undersøgelser viser, at der er mange penge at spare ved at vælge den rigtige løsning.


Spådommene om

det papirløse kontor, der vandt indpas for få år siden som følge af ny teknologis indtog i virksomhederne

er forlængst gjort til skamme. Undersøgelser fra blandt andet analysefirmaet Gartner Group viser, at selvom forbruget

af papir til fax og kopiering er faldende fordobles det totale forbrug af papir hvert 7 år. pga. en voldsom stigning i brugen af

printere.


Kontorfolkets forbrugsmønstre har ændret sig i retning af, at man ikke længere kopiere og distribuere

papirer, men sender rapporter, breve mv. elektronisk, hvorefter modtageren selv udprinter efter behov.


- De fleste ved, hvad

det koster at kopiere, men meget få har styr på omkostningerne i forbindelse med print. Det er virksomhedernes indkøbere som

står for indkøb af kopimaskiner, mens små indkøb af printere typisk ikke kræver godkendelse fra centralt

hold, siger Erik Møller-Madsen, busines development manager hos printerproducenten Canon.



Stor besparelse

Han advarer

om, at omkostningerne til at printe kan umiddelbart synes meget små, men viser sig i mange tilfæde at være ganske

store.


Canon har lavet beregninger på, hvad det koster forskellige typer virksomheder at printe. Og det har stor betydning,

om virksomhederne lader de ansatte printe ud på små lokale laserprintere eller benytter centrale enheder.









Nyt

analyse værktøj

Ved print af f.eks. 100.000 sort/hvid sider på en laserprinter kan omkonstningerne ved en gennemsnitlig

dækflade (5 pct. tryk) være op til 30.000 kr. større end på eksempelvis en centralt placeret multifunktionel printer.




Det vil sige en større printer, der også kan bruges til at scanne, faxe og kopiere.


Erik Møller-Madsen

vurderer, at en medarbejder på et kontor i gennemsnit printer 50 til 100 sider om dagen.


Og alle virksomheder, der har

mere end 10 ansatte bør overveje en central løsning frem for lokalt placerede laser printere.


Når Canon udfører

analyser af brugeres printomkostninger anvendes et analyseværktøj fra BERTL - Digital Test Laboratory, som Canon har

licens til at anvende til dette formål.


Værktøjet måler toner-dækningen på en given side

og indeholder et beregningsprogram til at udregne, hvad printbehov på henh. 100.000, 150.000 etc. sider vil koste under forskellige

forudsætninger på enten en laserprinter eller en multifunktionsmaskine.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen