Berlingske Business

Gaver skal få flere til at købe Sonys nye toptelefon

pix-Z3+
Den nye Z3+ fra Sony kommer i handelen 26. juni og er en opdateret udgave af Z3-telefonerne fra efteråret. Foto: Sony

Danskerne skal have kontante fordele, før de skifter mobilmærke, erkender den japanske elektronikgigant, hvis nye toptelefon, Z3+, kommer i juni.

Der skal kontante metoder til at få danskerne til at skifte mobiltelefon og fravælge de to største mærker, Samsung og Apple. Derfor lægger Sony nu et actionkamera med i pakken på den nye toptelefon, Z3+, frem til den når butikkerne 26. juni.

Den 5,2 tommer store Z3+-telefon fra den japanske teknologigigant er både tyndere og lettere end kollegaerne i samme serie, Z3 og den lidt mindre Z3 Compact, som kom i efteråret.

Tyndere og lettere - og uden klap på strømstikket

Z3+ kører på Android 5.0.2 og kommer med 32 gigabyte lagerplads, hvoraf Android selv fylder lidt over ni gigabyte. Tykkelsen er nu blot på 6,9 millimeter mod Z3-telefonens 7,3 millimeter, og den vejer 144 gram mod de tidligere 152 gram. Som de øvrige Z-telefoner er den nye topmodel stadig vandtæt, også selv om ladestikket i bunden ikke længere er kapslet ind (men man bør sikre, at den er tør, før man sætter strøm til!).

Prisen bliver 5.500 kroner, hvilket ifølge Sony Mobiles danske markedsføringsdirektør Morten Johansen er på linie med Z3-telefonerne i øvrigt, nu hvor dollarkursen er steget.

»Sonys salg vokser støt og roligt i Danmark, hvor vi gerne vil udfordre de to store. De seneste otte måneder har vi været nummer 3 målt på værdi. Samtidig er vi begyndt at sælge flere telefoner i den lavere prisende,« siger Morten Johansen.

Actionkamera med i pakken

Sony har i foråret leveret et vandtæt hovedsæt og en taske eller armholder med, når danskerne købte en Z3-telefon gennem teleselskaberne. Nu vil der følge et actionkamera med til dem, der bestiller den nye Z3+ på forhånd.

»Salget af actionkameraer er i meget kraftig vækst. Vi forventer en 80 procents stigning i 2015 i forhold til 2014, og Sony er en klar nummer to i Norden. Derfor giver vi et actionkamera til 2.000 kroner med. Vi tror, at det giver os noget kant,« siger Morten Johansen.

Z3+ blev med næsten samme tekniske specifikationer lanceret i Japan i april under navnet Z4, men i resten af verden har Sony valgt at beholdt Z3 for ikke at afskrive de to nuværende Z3-telefoner som gamle og dermed stadig fastholde salget. Navnlig Compact-udgaverne har vist sig at ramme godt. Bortset fra skærmens størrelse er de næsten identiske med storebroderen af samme navn men kan med lidt lavere pris finde plads i de lommer, der ikke er til kæmpetelefonerne.

Z3+ har ikke en skærm med ultra-HD-opløsning (også kaldet 4K). Det sker for at spare på batteritiden. Kameraet, der bruger Sonys Cyber-shot-teknologi, er blevet opgraderet og optager nu i 20,7 megapixler, mens frontkameraet klarer fem megapixler og har fået en 25 millimeter vidvinkel på, så det kan klare selfiebilleder med lidt større grupper.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen