Berlingske Business
10:08Handelsbanken hæver Novo-kursmål forud for stor eksamen

Fynsk softwareproducent vinder frem på markedet

De problemer, der ofte var indbygget omkring løsningerne ved it-baserede programmer til opbygning af websider, er nu blevet

effektivt løst.


Tidligere var der især tale om engangsløsninger, hvor det kun sjældent var muligt at

opdatere uden at involvere et reklame- eller et webbureau - og skulle der ske ændringer, så betød det som regel,

at man skulle begynde helt forfra.


I dag er tiderne blevet noget anderledes.


Det er blevet muligt at styre indholdet af

sine websider helt uden at skulle involvere it-eksperter, og en virksomhed har i princippet mulighed for helt at uddelegere opgaverne

omkring de sider, der skal ligge på nettet, til flere forskellige medarbejdere. Det hele er nemlig blevet enkelt og modult opbygget,

og det fynske softwarefirma Siteman A/S i Kerteminde har målrettet tacklet hele denne problematik. Det er sket med så

stor effektivitet, at man i dag har et landsdækkende forhandlernet herhjemme, og at man er på vej til CeBit-messen i Tyskland,

for at etablere sig på dette marked også.



Modulært og enkelt

- Vi har i vores koncept taget udgangspunkt

i, at systemerne skal være modulært opbygget og meget enkle at håndtere, så enhver bruger kan gå ind og

betjene programmerne uden at skulle involvere it-eksperter, siger salgsdirektør Jeppe Majgaard, Siteman A/S.


- Vi dækker

meget bredt inden for opgaver inden for internet, intranet, ekstranet, booking, kalenderløsninger og e-handel. Der er 30 forskellige moduler,

så spændvidden er meget bred - og samtidig fås hvert modul i tre udgaver, så vi dækker kundernes behov

fra enkle standardløsninger til ekspertudgaverne. Det betyder i realiteten, at en virksomhed ikke behøver at investere

i mere, end man aktuelt har behov for - og efterfølgende kan man let opgradere, når der bliver behov for det.


-

Det er nok vigtigt at pointere, at opgraderingerne sker til priser, som kunden kender på forhånd, så man til enhver

tid har overblik over de investeringer, der kræves for at komme videre, oplyser Jeppe Majgaard.



Ved at skifte gear

Siteman

A/S er godt et år gammel, og man er i øjeblikket inde i en udviklingsfase, hvor virksomheden skifter gear. Udviklingen

af produkterne fortsætter, men der satses i høj grad på en mere intensiv indsats omkring afsætning. I øjeblikket

har man 30 forhandlere i Danmark, og målet er i løbet af ganske kort tid at være fulddækket med 50 - samtidig

med at man er klar til at gå ind i Tyskland med produkterne.


- Det er en stor fordel, at vi har bygget hele salgsstrukturen

op omkring et forhandlernet, siger bestyrelsesformanden Henning Nielsen, Kerteminde. Det betyder, at virksomhedens medarbejdere kan

koncentrere sig om at udvikle produkterne og servicere forhandlerne, og det giver den optimale styrke, fastslår formanden.


De

fynske it-produkter er meget alsidige og de har allerede fundet ind i administrationssystemerne i selv meget store koncerner og i

nogle af de danske amters administrationer. De integrerede elementer i konceptet er velegnede til at styre informationer, nyheder,

mailinglister, formularer, kalendere, booking, e-handel og brugerrettigheder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen