Berlingske Business

Fusioneret TDC vil få nyt navn og brand

TDC's overskud voldsomt barberet i tredje kvartal
Foto:

Fusionen mellem MTG Nordics og TDC betyder, at der vil komme et helt nyt selskab med sit eget brand.

København. Når TDC og MTG Nordics går sammen, vil det ske som et nyt selskab og et nyt brand.

Det fremgår af materiale udleveret til pressemødet omkring fusionen.

Selskabet vil være ejet 28 procent af MTG's aktionærer og 72 procent af TDC nuværende ejere.

»Vi skaber noget, der i sandhed er helt nyt. En kombination af indhold og internet og tv.«

»Kombinationen vil få et nyt brand. Det er Europas første af sin slags,« siger administrerende direktør for TDC Pernille Erenbjerg på pressemødet.

pernille

Sammen med chefen for MTG Nordics, Anders Jensen, præsenterer hun, hvad de to selskaber skal blive til, når de er lagt sammen.

»Det strategiske rationale er, at vi mener, at vores selskaber komplimenterer hinanden virkelig godt.«

»Vi vil have en enormt komplet samling af indhold. Sport som Champions League, tv og film.«

»Og meget vigtigt vil vi have størrelsen til at fortsætte med at investere i nordisk drama og lokalt indhold,« siger Pernille Erenbjerg.

Topchef åbner for et salg af TDC

De to brands TDC og Yousee vil ikke forsvinde, men samlingen af de to selskaber vil få et nyt navn og brand.

»Konteksten for alt det her er, at mængden af video, der bliver set, stiger med tocifrede vækstrater. Det skal vi nyde godt af,« siger Pernille Erenbjerg.

Det to selskaber kan ikke præcist melde ud, hvad fremtiden skal byde på.

 

Men sammenlægningen skal give dem muligheden for at spille en betydende rolle på fremtidens mediemarked.

»Vi arbejder med mange idéer lige nu. På længere sigt er vores vision en premium app-service. Vi tror, at fremtiden vil være mindre afhængig af bokse og tv-pakker,« siger Pernille Erenbjerg.

pix-TDC

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen