Berlingske Business

Fremgangen fortsætter for Simcorp

SimCorp
Overskrift
Klaus Holse Andersen er administrerende direktør i SimCorp. Foto:
 

Softwareproducenten Simcorp løfter overskud, omsætning og ordreindgang i tredje kvartal.

Selskabet indgik i tredje kvartal tre kontrakter om levering er porteføljestyringssystemer, og den samlede ordreindgang var på 17,7 mio. euro, hvilket var næsten 10 mio. euro mere end i samme periode året før.

- Jeg er meget tilfreds med det fortsat stærke ordreinflow i tredje kvartal, hvilket har skubbet os over den samlede ordreindgang for hele 2014, siger Simcorp-chefen Klaus Holse i en kommentar.

simcorp

Omsætningen steg i kvartalet til knap 70 mio. euro, hvilket svarer til 25 pct. i euro og 19 pct. i lokalvalutaer.

Driftsoverskuddet steg til 19,7 mio. euro fra 12 mio. euro. Valutakursbevægelser har påvirket positivt med 1,6 mio. euro i tredje kvartal.

Nettooverskuddet steg til 14,8 mio. euro fra 9,5 mio. euro.

Simcorp fastholder forventningerne til 2015 om en omsætningsvækst på 7-12 pct. målt i lokal valuta og en overskudsgrad (EBIT-margin) på 23,5-26,5 pct. i lokal valuta.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen